English ارتباط با ما تالار گفتمان پرسش و پاسخ نقشه سايت صفحه اصلي

انتشار کتاب راهنمای آفت کشهای ايران

عدم دسترسي كشاورزان و كارشناسان كشور به اطلاعات و منابع علمي كافي در زمينه كنترل شيميايي آفات باعث شده است كه فقط چند قلم از حشره كش‌ها ، علف كش‌ها و قارچ كش‌ها براي طيف وسيعي از آفات مزارع، باغ‌ها، گلخانه‌ها وحتي بهداشت توصيه و مصرف شوند به طوري كه در سالهاي اخير مقدار مصرف آنها در كشور نگران كننده است. اميد است با انتشار اين كتاب، مصرف انواع آفت كش‌ها در ايران روند منطقي به خود بگيرد.

راهنماي آفت كش هاي ايران 1388 ، حاوي اطلاعات آفت كش‌ها يي است كه از گزارش هاي تحقيقاتي موسسه تحقيقات گياهپزشكي كشور و ساير ارگانهاي ذيربط و ديگر منابع معتبر علمي تهيه شده است و شامل دوبخش مهم مي‌باشد:

1- راهنما برحسب محصول/آفت /آفت كش:كه به آساني مي‌توان آفت كش مربوط به هر يك از انواع بيماري‌ها ، علف هاي ‌هرز ، حشرات و ساير آفات را در يك محصول پيدا كرد.

2- راهنما برحسب آفت‌كش :در حدود 247 آفت‌كش ثبت شده در كشور براساس نام عمومي مرتب شده است .وبراي هر يك از آفت كش‌ها توضيحاتي مشتمل بر نحوه استفاده صحيح از آنها به منظورافزايش كارايي و كاهش اثر سوء آن روي انسان و محيط زيست ارائه گرديده است.

اين كتاب به همراه لوح فشرده در قالب نرم افزاري كه داراي ابزار جستجو است ارائه‌ مي‌شود. استفاده از اين كتاب به منظور انتخاب و كاربرد صحيح آفت كش‌ها براي افرادي كه ناگزير به استفاده از آفت‌كش‌هاي شيميايي هستند پيشنهاد مي شود.

نويسندگان: دكترعزيز شيخي گرجان، دكترحسين نجفي، دكترسعيد عباسي، مهندس فاطمه صابرفر ومهندس مرضيه رشيد

اين كتاب در  بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت‌ماه سال 1388 در مصلي امام خميني(ره) در غرفه موسسه تحقيقات گياه‌پزشكي كشور عرضه خواهد شد.

ضمنا فروش آنلاين کتاب و لوح فشرده آن بزودی از طريق اين سايت آغاز خواهد شد.

 

 

(18 فروردين 1388)

كليه حقوق اين سايت براي  پايگاه اطلاع رساني حشره شناسي محفوظ ميباشد  
Copyright © 2006 - All rights reserved
Designed by H. Farazmand